Marta Śliwa na swój pierwszy poważny festiwal żeglarskiej pieśni pojechała do Wrocławia, jako członek zespołu Cape Cod w 1997 r. Potem była przygoda z poezją śpiewaną (i pierwsza płyta), trochę solowych występów, by wreszcie, w latach 2001-2010, z grupą Nagielbank odwiedzić wszystkie liczące się festiwalowe konkursy piosenki żeglarskiej zdobywając na nich szereg nagród.
Jednak prawdziwa Marta objawia się dopiero w koncertach solowych. Głos, charyzma, teksty, melodie, klimat – to jej niezaprzeczalne atuty. Już podczas pierwszego solowego, konkursowego występu na jednym z ważniejszych festiwali żeglarskich – „Wiatrak” w Świnoujściu w 1998 roku – zdobyła Grand Prix. Gdy po niemal rocznej przerwie w występach z Nagielbank, pod koniec 2010 r. wróciła na sceny konkursowe już z solowym programem, było podobnie. Zdobyła nagrody na „Szanta Claus 2010” w Poznaniu, Przeglądzie konkursowym „Shanties 2011” w Krakowie, Festiwalu Piosenki Żeglarskiej „Charzykowy 2011”, zimowej edycji „Portu Pieśni Pracy 2012”.
Piosenki Marty opowiadają głównie o tym, co sama przeżyła, o jej drodze do żeglowania, o samym żeglowaniu, o wędrówce nie tylko tej wodnej, ale także o poznawaniu świata na lądzie. Choć sama o sobie mówi, że nie jest „zwierzęciem scenicznym”, jednak czuje się, że scena to jej żywioł. Marta ma tę niesamowitą łatwość nawiązywania kontaktu z publicznością, która powoduje, że widzowie poddają się jej urokowi, uczestniczą aktywnie w jej koncertach, chętnie śpiewają z nią jej piosenki, a na koniec nagradzają burzliwymi oklaskami.
Kogoś takiego – żeglarskiej bardessy – na polskiej scenie muzyki żeglarzy dotąd nie było. Nic dziwnego, że zaproszenia na festiwale i koncerty pojawiły się niemal od razu. Wystąpiła już m.in. na Festiwalu w Charzykowych, dwukrotnie na „Shanties” w Krakowie i „Nad Kanałem” w Gliwicach, na festiwalu „Port Pieśni Pracy” w Tychach, a to najważniejsze imprezy żeglarzy.
Na początku 2014 roku nakładem Fundacji Folk24 ukazała się jej debiutancka płyta, zatytułowana „Pośrodku”, nagrana wspólnie z Wojciechem Winiarskim (gitary). Cztery lata później ukazała się jej druga płyta zatytułowana „Kokosowa wyspa”.
2018 – „Kokosowa wyspa”
2014 – „Pośrodku”
Pójdę na żagle (sł./muz. Marta Śliwa)
Rejs zatokowy (sł./muz. Marta Śliwa)
Rozmowa z falami (sł./muz. Marta Śliwa)
Pośrodku (sł./muz. Marta Śliwa)
Tęsknię (sł./muz. Marta Śliwa)
Tango syreny (sł./muz. Marta Śliwa)