Muzyka zespołu to wędrówka w czasie i przestrzeni, po orientalnych kulturach bliskiego wschodu i basenu Morza Śródziemnego, od starożytnej Persji i Iraku, przez sefardyjską i mauretańską Hiszpanię, po barokową, chrześcijańską Europę.
Najnowsza, druga w historii grupy płyta, zatytułowana „Hamada” jest zwieńczeniem dwunastu lat działalności zespołu. To – zgodnie z kanonem world music – łączenie różnych kultur i nurtów muzycznych, w tym wypadku z dalekiego Orientu.
Zespół Ansambl Peregrinus, zaprzyjaźniony z Najwyższym Kolegium Muzułmańskim MZR w RP, na najnowszej płycie pragnie przekazać słuchaczom swoje fascynacje muzyką tatarską i orientalną poprzez ethno-jazzowe, autorskie aranżacje melodii z bogatych tradycji muzycznych, m.in. Tatarów Krymskich, muzyki turecko-tatarskiej, baszkirskiej, starouralskiej, uzbeckiej czy dagestańskiej. Płyta składa się z dwunastu autorskich kompozycji i aranżacji, opartych o historie, motywy, legendy zaczerpnięte z Syrii, Uzbekistanu, Maroka, Turski, Libanu, krain Kaukazu, ale też mauretańskiej Hiszpanii. Zbiór ten stanowi efekt poszukiwań i fascynacji muzycznych, a w przypadku zespołu Ansambl Peregrinus są one jak widać bardzo różnorodne, ale główne inspiracje sięgają jednak krain Złotej Ordy, kultur Orientu.
Spis utworów:
- „Pieśń Szagija”
- „Orient Express”
- „Warirag”
- „Moja ukochana”
- „Ouveruture Nawa Athar”
- „Cinnamon & Zathar”
- „Uralska taneczna”
- „Parfums Ottomans”
- „Filastin”
- „Dżan Marał”
- „Hamada”
- „Tatarska pieśń wieczorna”
Nagrano w składzie:
- Piotr Michałowski – gitary i aranżacje
- Grzegorz Rdzak – pianino i aranżacje
- Michał Bednarz – perkusja
- Szymon Caban – kontrabas